mandag 31. oktober 2011

Lyslykter i perlestrikk


Jorid med den fine bloggen Noe på hjertet har månedens tips i Boligpluss med heklede lyslykter,(oppskrift finner du her).

Jeg fikk lyst på slike selv, men kan dessverre ikke hekle. Men litt prøving og feiling ble det strikkede lyslykter i stedet. Jeg strikket de i perlestrikk, en stor og en liten. Syns de passet fint sammen med telysholderne mine:). Billig pynt som er fort gjort å lage.

Skal forsøke å gjenskape oppskriften...

Stor lykt (norgesglass)

Jeg brukte restegarn (fritidsgarn) og pinne nr 6.
Legg opp ca 47 masker og strikk 25 omganger med perlestrikk (en rett og en vrang, motsatt neste runde). Jeg strikker ganske løst - prøv deg fram. Jeg strikket en firkant og sydde sammen.

Slik ser de ut med lys i etter at mørket har senket seg (bildet rettferdiggjør dessverre ikke hvor fint de faktisk lyser..).











God mandag fra Frk I. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar