lørdag 14. juli 2012

Sjokoladesorbet

Go`boka!


Med nyinnkjøpt iskremmaskin og iskremboka: "Iskremfabrikken" av Hellstrømbrødrene var jeg klar til innsats..og det er vel ingen stor overraskelse at min første sobet ble sjokoladesorbet :) hva er livet uten sjokolade..!






Du trenger:
5 dl helmelk
100 g sukker
50 g kakaopulver
100 g mørk sjokolade

Du gjør:
Varm opp melken til ca 45 grader og tilsett sukker. Bland den varme melken inn i kakaoen og gi dette et oppkok. smelt sjokoladen over et vannbad før du heller melk- og kakaoblandingen over sjokoladen. Bland godt med stavmikser og avkjøl. Kjør i iskremmaskinen til den er ferdig. Det tok ca 40 min. 


I all beskjedenhet, den ble knallgod :)





God helg!


Frk E.

5 kommentarer:

  1. Takk for kjempe god is, den var bare super duper søs:)

    SvarSlett
  2. Er det mulig å kjøpe noe av maten dere lager? Jeg orker ikke å lage noe selv.

    SvarSlett
    Svar
    1. vi skal lage mat til deg en dag vi vettu :)

      Slett
  3. Kjære dere to bloggere .
    Da jeg her om dagen var ute og solgte lodd, ringte jeg tilfeldigvis på døra hos en hos dere. Etter at døra ble åpnet kastet jeg et langt blikk inn i leiligheten. Blikket mitt stoppet på noe oppsiktsvekkende som jeg ønsket å iaktta nærmere. Jeg ba derfor om et glass vann og fikk bli med på inn på kjøkkenet. Der inne fikk jeg bekreftet det jeg trodde jeg så; en pakke pannekakesubstrat fra Toro. Jeg ble lamslått. Skuffelsen var total.

    Så det jeg lurer på er om dere har brukt tilsvarende råvarer på alt dere har presentert på denne bloggen ?

    Hilsen undrende loddselger

    SvarSlett
  4. haha, ble det litt mye vin på deg kanskje?

    SvarSlett